torsdag 18 oktober 2012

Torka inga tårar utan handskar...

Jag som många andra såg oxå "torka inga tårar utan handskar", det berör verkligen samtidigt som det är lite småroligt mitt i allt elände. Vi pratade om det igår på jobbet och kom in på det här med att leva som ett Jehovas vittne, (själva sjukdomen glömdes helt bort) vad jag vet är ingen i min närhet ett jehovas vittne däremot vet jag människor som är det som jag träffar då och då i jobbsammanhang, de är supertrevliga som personer, väldigt artiga, nästan på gränsen till för artiga (hur man nu kan vara det...) de klär sig väldans snyggt och ser alltid ut som om de kom från frissan eller makeupartisten :) men jag tycker de är lite skumma, har läst artiklar förut om hur de "begraver" familjemedlemmar som väljer att "hoppa av", hur deras kvinnosyn ser ut osv. Funderingarna kring hur man bara kan "stryka ett streck över ett barn man burit inom sig en människa man älskat av hela sitt hjärta bara kan avstå ifrån för att man är ett Jehovas vittne.... Jag vet och ja jag tycker visst att man ska få ha den tro man vill och leva därefter men jag tycker det är underligt och det står jag för. Man är väl inte en sämre människa för att man är  tex. homosexuell...Ja ja många tankar som snurrar i huvudet just nu. Jag är ABSOLUT INGEN expert på ämnet men det jag läst och "hört" är inget som intresserad mig att leva efter iaf.
Vi pratade mkt om detta med att fira olika högtider oxå vilket jehovas inte heller gör, tänk att inte få fira jul!!!!!!!!!!! Hjälp jag som är en riktig jul fantast skulle ju aldrig vilja hoppa över det, det är ju den mysigaste tiden på hela året, jag har redan börjat lyssna på julmusik och börjat planera för julen och alla dess min värld MÅSTEN!!! ♥ Snart börjar väl alla inredningsmagason att komma oxå så man kan få nya tips och ideér, plockade fram mina "gamla" igår så efter kvällen alla sysslor ska jag slå mig ner med en stor kopp te och bläddra runt!! Ha en bra dag alla! ♥ Kajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar