fredag 14 september 2012

Kränkning

Vaknade i morse och var på ett mycket gott humör, det var fredag och i kväll skulle vi ha en mysstund i soffan hela familjen och se film.Åkte till jobbet redan vid 6.45 jag börjar ju egentligen kl.08.00, men ibland är det skönt att vara tidig och jag brukar hinna md en hel del saker innan telefonen börjar ringa. Gjorde som vanligt när jag kommer tidigt, gick runt och öppnade fönster, tände lite, startade  skrivare och kopiatorer, vid 7.30 börjar resten av mina arbetskamrater droppa in, jag satte då på kaffe tände ljus och vi slog oss ner och pratade, hade en trevlig stund som alltid på morgonen. Strax innan 8 så knallar var och en in till sitt och jobbar på. Humöret var fortfarande på topp, alla var glada och vi pratade glatt. Sen händer det som jag bara väntat på ska hända, tyvärr... Vid 9 fikar vi alltid, vi betalar en slant varje månad till kaffe och  har alltid mackor och pålägg och ibland lite extra gott om någon köper med det. Detta är en helg stund men sista tiden har en "ny" kollega nääeee vill egentligen inte kalla henne det men låt gå, börjat fika hos oss, hon anmärker hela tiden på fikat, på vad vi äter och på att man inte ska äta det och inte ska dricka det osv. Detta har även hänt vid luncherna, då hon slängt ur sig att herregud att ni kan äta det där, det där gör er feta osv. osv osv Många med mig har retat sig på detta och sagt emot ibland men hon kör sitt race och lyssnar inte alls på oss andra. Tro mig vi har flera gånger tyckt att hon förstört våran fika stund med sitt tjat, vi är alla vuxna människor och kan ta hand om oss själva, ingen behöver komma och tala om hur jag ska leva mitt liv. Det har vid flera tillfällen blivit lite "hett" och rösterna har höjts med bägaren har inte runnit över än. Men idag gjorde den det för mig, jag som VET att jag är tjock, jag mår kanske inte så bra av det men annars är det nog inte så många fel på mig, det vill jag inte tro iaf. Jag är en omtänksam människa som vill allas bästa, jag är flexibel och gör ett bra jobb, det får jag ofta höra. Idag jämförde hon mig med en alkoholist, "-ni som är feta är lika motbjudande som de där a-lagarna på bänken, ni är lika sjuka som dom och ni är lika motbjudande. Ni inser inte själva hur omgivningen ser på er, och hur mkt ni kostar samhället. Det är ju så man blir äcklad av all fetma"!!!! HÄR brast det för mig, jag skrek rakt ut, att jämföra mig med en alkis var det värsta jag hört, jag är fet visst, men att höra att jag äcklar människor är inte ok. Flera av mina kollegor stod upp för mig och sa att nu fick det väl räcka. Tyvärr blev jag så arg och så ledsen och tårarna kom i floder, aldrig har någon sårat mig så djupt och aldrig har jag uppfattat mig själv som äcklig, jag har ofta fått höra att jag alltid är fräsch, klar mig snyggt och ser välmående ut, duschar och sminkar mig varje morgon omsorgsfullt, försöker tämja mina lockar så gott det går, men idag kände jag mig som jag tror att en a-lagare gör efter flera dagars supande utan vare sig mat eller dusch, helt förstörd. Efter att hon gått kramade flera av mina kollegor om mig och stöttade mig, tyvärr kunde jag inte ta det med chefen direkt som sig bör eftersom hon inte var på plats idag, men på måndag ska jag genast ta upp det så att hon inte fortsätter att såra fler människor denna hemska människa. Tårarna ville dessvärre inte sluta trilla och jag kände mig bara mer och mer ledsen, jag mailade min man och frågade om han hade tid att hämta mig på jobbet och skjutsa hem mig, han undrade naturligtvis vad som hänt och jag förklarade så gott jag kunde, han kramade om mig och sa att ingen skulle trampa på mig ostraffat, jag sa att jag skulle ta det direkt på måndag med chefen och han var noga med att påminna mig om att han skulle se till att jag verkligen gjorde det oxå. Så.. nu sitter jag här söndergråten ensam och tycker livet inte alls ä särskilt kul, har svårt att känna att jag kommer kunna njuta av fredags myset vi planerat, det enda jag önskar just nu är att jag vaknar upp i morgon och är en smal människa som inte äcklar någon <3 p="p">

3 kommentarer:

  1. Fy vilken människa så himla elak.Ja stackars dej mycket j´kan man ta men inte f..n personangrepp fy .....Prata med chefen på måndag ,förstår att du är totalt krossad men låt inte denna elaka människan förstöra din dag.Det är hon som har problemen inte du ,Fy vad arg jag blir .Är inte sista idioten född Än????Styrkekramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Men snälla älskade Kajsa, jag tror jag smäller av. Önskar jag jobbade på samma ställe som du, då jä..ar. Olyckligt att du inte kunde ta detta med din chef direkt, hela din helg blir ju helt förstörd. Krama nu mannen din och försök tänka på något annat, och så hoppas jag denna elaka människa blir omplacerad.
    ♥ kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Blir så himla upprörd när jag läser ditt inlägg!! Vilken himla människa som uttrycker sig så!! Fy fanken! Stå på dig! Kramen Brittis

    SvaraRadera