söndag 9 september 2012

Föster färg och kaos

Resten av fönstren blev inte målade, de har inte blivit putsade heller...de har inte fått nya gardiner sedan innan midsommar och ja that's it eller?
Just nu känns det som huset håller på att förfalla för att ingen har tid eller pengar till att fixa nåt :(, hela tiden dyker det upp saker som gör att det precis går ihop sig varje månad och knappt det, jag tror jag blir galen!
Har lyckats få kontakt med en hantverkare som inte kostar skjortan iaf, frågan är just nu när vi kommer våga ringa hit honom så vi kan betala bara hatar att inte ha ett korvöre sparat och inte kunna unna mig något utöver det vanliga. VAD GÖR VI MED VÅRA PENGAR???
Alla i vår omgivning verkar ha en sjö att ösa ur, de renoverar köper nya möbler, byter bil åker utomlands, fyller sina garderober med superfina höstkläder boka fjällresor, åker på Spa och vi, vi har knappt råd att leva..Fy FAN!
Vi är lata, när vi jobba våra 40-50 timmar, fixat läxor, matlagning inköp och den värsta städningen kört barn och hållit i träningar 5 dagar i veckan, varit på matcher både lördag och söndag orkar vi inte så mkt mer hur gärna vi än vill!
Saken är oxå den att vi egentligen avskyr vårt hus, men ska vi kunna sälja det måste vi avsluta de projekt vi påbörjat och rusta upp lite, vi avskyr väl egentligen att bo i kommunen överhuvudtaget, det gör även våra barn tror jag, iaf sonen, han vill flytta till grannkommunen för det är där han har sina "riktiga" vänner som han säger, de han tränar med 5 dagar i veckan och de som verkligen bryr sig. Den stora tjejen går i skolan på annan ort och henne ser vi knappt röken av hon stortrivs som tur är, lilltösen eller lilla o lilla hon blev 9 nu i juli hon kan nog anpassa sig...Jaaaa jag vi vill verkligen flytta börja om och få det som vi vill ha det det!
Vi är alldeles för snälla både jag och min man och har under årens lopp ofta blivit utnyttjade av så kallade vänner, när de sugit ut så mycket det går från oss så går de vidare....Vi säger sällan eller aldrig nej, löser allt till alla andra jämt. När vi sagt i från och inte ställt upp så slutar de våra så kallade vänner att höra av sig....Tråkigt.
Jag vet att folk pratar skit om oss, "dom borde väl göra ordning i sitt hem, herregud ska de inte renovera klart snart, är det inte dax att de byter bil snart, de som verkar tjäna så bra. Vad gör de hela helgerna, måste de vara med sina barn på allt...JAAAAAA det måste vi, de är det finaste vi har och vi är stolta över dom och deras insatser både i skolan och i sina idrotter.
Dessa känslor som jag nu och har haft nu i flera veckor blir bara starkare, är väldigt besviken på vår omgivning på att vi aldrig duger.
Usch  vilket tråkigt inlägg men det var skönt att skriva av sig!

Nu ska jag ta tag i mina jävla fönster så våra så kallade vänner kan prata om det oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar