onsdag 12 september 2012

Åhhh vad jag önskar att jag hade en ledig dag imorgon, att jag hade en flaska rött hemma och att det inte var så många måsten. Har visserligen en flaska rosé vin hemma men näääee det är inte allas vad jag är sugen på. Är bara sugen på ett glas rött, tända ljus och lite bra tv.
Såg visserligen att det "Bonde söker fru" startar ikväll, tycker faktiskt att det är ett lite småmysigt program :)
I övrigt har jag haft en usel dag på jobbet, knappt hunnit avsluta ett telefonsamtal innan nästa kommit, mailen har avlöst varandra och springet i mitt kontor har varit lite för mycket för att jag ska tycka att det varit ok idag. Har ju varit borta i 2 dagar på olika projektmöten och jag vet ju att alltid efter det så kommer det surt. Smällar man får ta helt enkelt. 
Blev uppringd av fackförbundet Vision idag, fick prata med en supertrevlig man som förklarade på ett bra sätt om hur jag går tillväga med mitt byte av förbund, de på kommunal däremot var mindre hjälpsamma, var mest intresserade av varför jag ville byta förbund, om jag var missnöjd med något osv. Förklarade bara att jag borde bytt fack för 3 år sedan när jag bytte arbete men att det inte blivit av, men förra veckan när jag blev inkallad till min chef för ett lönesamtal och hon berättade att kommunal var emot individuell lönesättning och inte tyckte att jag skulle få nån löneförhöjning, surade jag till och tog tag i saken, och har sökt info om olika fackförbund och bett om info, idag som sagt ringde de upp mig och jag nappade direkt! Bra jobbat där av mig själv tycker jag.
Har haft lite egentid nu en timme, min älskade make, som jag tyvärr varit lite sur mot ett par dagar, fråga min inte varför, är med sonen på fotbollsträning, lilltrollet är på sin träning, och kommer snart hem cyklandes. Jag har vippat i mig 3 muggar kaffe och ett par knäcke med kaviar...det blev ingen lunch idag det hanns inte med :(
Men nu, nu ska jag laga kålpudding, en kompis till mig skrev i söndags på FB att hon lagat det och sedan dess har jag varit sugen på det så nu är det dax mot köket!
Kajsa <3 p="p">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar