måndag 20 februari 2012

Sjuka änglar och vårkänslor

 Livet är bra orättvist ibland, alla barnen prickade in sjukdom på sportlovet, hög feber förkylning och allmänt nedsatta, de som hade sett fram emot att få vara lite lediga nu! Inget sportande, inget fiskande inget lekande och inget annt kul heller, tycker så synd om dom de sover mest och vi försöker pyttsa i dom dryck och glass, matlaganmdet känns onödigt nu när ingen vill äta, har gjort chokladpudding och grädde till sonen för det ville han ha, och proviva jordgubbsdryck, lite frukt men ingen mat, Tjejerna vill inte ens ha det just nu, det gör ont i mammahjärtat. Det tråkiga är att både jag och min man har tusen saker på jobbet denna vecka, men turas om att jobba hemifrån, morfar erbjöd sig att va "barnvakt" men snällla pappa du kan ju få smetan själv det vill vi ju inte, vi löser det och hoppas vi blir friska till helgen.

Idag på lunchen när jag gick ut hörde jag vårfåglar i solen, det är underbart som jag längtar! En jobbarkompis hade t om sett snödroppar vid husknuten, det finns hopp om våren trots allt <3
Nu ska jag ta ett nytt varv med tempen panodilen och vattnet, sen blir det en stor kopp te och en klick chokladpudding!
Ha det gott<3

Kajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar