tisdag 7 februari 2012

Jaa. dax igen då..

Tiden går fort, fortare än jag hinner med den tror jag! Hade planer på att februari skulle bli den där "starta på ny kula" månaden, men....men men...ännu en förkylning med skallebank och lite småfeber satte stopp för det...har kurerat mig med c-vitaminer, med te, och panodil och ipren och ännu mer c-vitaminer utan nåt bra resultat sen i början av december har jag i stort sett dragits med förkylningar oavbrutet och imorse var det dax igen...Med panodil maxdos och varma kläder jobbar jag och det funkar, värre är det när jag kommer hem....hm..borde va hemma men det finns inte på kartan just nu när vi redan är 2 personer kort...Så jag håller modet uppe och kämpar på
Läser tidningar..hm..prenumererar visst på flera stycken har jag upptäckt...allt i hemmet, isabella, hus & hem...sen slinker det ner en o annan Lantliv, Tove...ja ni hör listan kan göras lång Maken frågade om det var nödvändigt att ha så många tidningar, och omm jag var tvunen att spara dom...japp!!! Sparar alla!! Det har ju varit så in i norden kallt här nu över en vecka så några vårkänslor vet jag inte om jag direkt kan påstå att jag kännt av inte :(
Läser så många bloggar där alla verkar ha energi till tusen och bloggar där det flödar av vårkänslor tänk om det kunde smitta istället, tror faktiskt att det är vår min kropp vill ha så den slipper kylan! Vill ju bli frisk nuu!
Lite duktig har jag ändå varit, har ju verkligen inte varit någon hejare på att blogga, fast jag egntligen tycker det är riktigt kul! Jag har hållt i med våra matsedlar och vi är nu inne på vecka 3!
Här kommer den om det nu är någon som läser bloggen vill säga och om det är någon som jag, som ibland får idé torka när det gäller mat!
V.6
Måndag: Korvstroganoff, ris
Tisdag: Lax med kall sås och potatis
Onsdag: Potatisbullar, bacon, lingon och rårivna morötter (önskat av lilltrollet)
Torsdag: Köttbullar och makaroner (oj oj oj va sonen längtar)
Fredag: Kycklinglåda a'la AC
Lördag: Pastasås med fläskfilé och gorgonzolaost, bandspagetti (stora tjejens favvo mat)
Söndag: Kött i sås och potatis (ännu en favvo hos sonen)
Har färdiga matsedlar ända fram till vecka 10! Känner mig lite stolt och lite duktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar