tisdag 14 februari 2012

2 dagar i rad uteblev i år...konstigt

 Alla <3 dag, som vilken vanlig tisdag som helst eller? Maken på tjänsteresa, hockeyträning, ländskidsträning, hämta lämna skjutsa, handla dona fixa, tvätta, packa, laga mat (ok barnen undrade om de kunde få pizza idag före att det var sååå längesedan, jag är inget pizza freak men efter en lång dag hoppade jag mer än gärna över att ställa mig och steka pannbiff/köttbullar som det stod på menyn idag) så påväg hem köpte vi pizza, alla åt dock på olika ställen, 2 vid tvn en vid datorn och när jag var redo att sätta mig hade de andra käkat klart..så jag tog min sallad vid tvn jag oxå, hoppade mellan hockeyn och äntligen hemma. Det som skiljer denna alla hjärtans dag från andra år är det att jag har alltid fått blommor från maken just denna dag, iår är han inte hemma så blommorna uteblev, det roliga är egentligen inte det utan att jag har födelsedag imorgon den 15:e och brukar få blommor då oxå av maken, det är oxå de blommor jag brukar få av honom, blommor 2 gånger varje år, 2 dagar efter varandra, han är gullig på alla sätt men just det där med blommor och andra presenter är inte hans starka sida tyvärr, jag älskar nämligen att få saker spontant, men jag är glad för det lilla jag <3 Fick ju ett fint kort av vårt lilla troll imorse samt ett grytunderlägg hon virkat på fritids sötis!
 Jag brukar tycka att det är rätt skönt att få va ensam på kvällarna när maken är bortrest, men idag önskar jag han var hemma, är på sånt där "behov" av närhet humör, fryser och är trött men ändå pigg, finns tusen saker jag borde göra men inte har lust med, skotta snö tex. det har snöat oavbrutet sen kl. 17 här, och jag är då ingen snöälskare så särskilt lycklig är jag inte. Önskar jag hade ett sådant här mysigt badrum att krypa ner i, vårt gamla sunkiga badrum är inget mysigt men funkar, längtar efter ett nytt, och ett sånt här skulle sitta fint!

1 kommentar:

  1. Känner igen mig med alla träningar och körningar som det innebär, har själv fyra barn som är väldigt aktiva så vi har en egen taxi rörelse brukar vi skämta om här hemma.
    Förstår din känsla att få sitta hemma själv i soffan, även här har du en mamma som njuter ibland när dom är borta men just då brukar det alltid inträffa något som gör att jag behöver min älskade man just då.
    Kram på dig.
    Theres

    SvaraRadera