söndag 4 december 2011

Pysselstim, gula bullar och pepparkakshus










Mmmmm gjorde minsann en hel lite tomtearmé igår! Målade sydde limmade...det var ett pillgöra men söta blev dom! Tänk va kul man kan ha med lite pyssel, att umgås halva släkten runt ett bord och nästan alla gör nån form av pyssel, mysigt! Idag står lussebullarna på tur, älskar de gula bullarna finns det några bullar som är så goda? Näääe!!


Lovade barnen att vi skulle göra ett pepparkakshus oxå, fast iår fuskade vi och köpte ett färdigt! Har ingen lust men men det är väl bara att gilla läget!...


Vaknade tidigt imorse...var sticksugen ha ha...min man säger att det är tantvarning på mig nu...stickandet har liksom tagit över på kvällarna de senaste dagarna...köpte 4 nystan garn som skulle bli till 4 sjalar 3 av dom är redan klara...hm hur tänkte jag där...trodde det skulle ta mer tid men som hon sa m in goda vän Maria..."du gör en på en kväll"...och jaaa igår gjorde jag 2! Är impad av mig själv!


Mot lussedegen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar