söndag 15 november 2009

Gran tjuv och kattbesök




Inser att tiden rusar iväg, hemmet ser ut som tusan, ingen är hemma men ändå är saker överallt. Funderar på att sätta blåslampa i baken på mig själv så jag får något gjort!! Är så himla sugen på att få ta tag i adventsmysetnu, har hitta en massa saker som jag vill göra och som jag vill köpa. Har även hitta flera små söta granar som jag är spekulant på men frågan är "Vågar jag stjäla dom??? De finns på kanterna på småvägar jag åker på dagligen nästan de tittar på mig så bedjande och vill säkert komma hem till mig tror ni inte det? Tänkte ta med mig maken i veckan så han får hålla koll, det är inte sant att jag ens skriver detta *S* visserligen skulle jag kuna be svärfar fixa några små sötingar när han ändå alltid fixar den "vanliga" adventsgranen vi sätter lampor i, han har egen mark han tar granar på men han förstår sig inte på det där med inredning o smågranar. Vi får se hur det blir med den saken.


Nu har hon kommit igen, våra kära grannars lilla söta katt har börjat göra sina besök hos oss igen, hon ståttanför vår dörr och skriker rakt ut både nu o då, och som den djurvän jag är får hon komma in. Grannarna vet att hon är här det har vi talat om och de tror inte hon trivs så bra hemma nu när henne ungar börja bli stora de fräser o fejjas mest hela tiden när man ser dom ute. Tror nog hon kommer till oss för att få vara ifred, vi har inte gett henne mat, eller jo barnen har gett henne skinka och mjölk när hon skrikit för mkt *S*...men kattmat vågar jag inte köpa då kanske hon aldrig går hem igen. Tyvärr är både maken och sonen allergiska mot katter men de korta stunder hon är här har det hittills gått bra...Just nu ligger hon o sover så gott så jag har inte mage att slänga ut henne....


Kajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar