torsdag 29 oktober 2009

vantar soppa och rödvin mmmm...♥




Efter en dag fylld med det mesta både vad gäller roligheter och tråkigheter både hemma och på jobbet sitter jag här och inväntar det kommande myset. Det är torsdag =soppdag eller? Jo vi gillar soppa o vad kan va mysigare en höstdag som varit grå o kall o trist än att koka soppa tända ljus och ta ett glas rödvin? Ibland tycker jag det slår "fredagasmyset"


Idag blev det tacosoppa poppis hos barnen vill jag lova skulle ha bakat några goda frallor till men det blev sent hem idag igen från jobbet så hoppade över det, det går bra med köpt bröd med. Ibland orkar jag bara inte! Men...jag fick en riktig glädjekick när jag kollade posten idag, Mina vantar har kommit!!! Åh de är superfina tack tack tack!


har köpt dom av bloggerskan "Ewas lilla boning"


Nu har soppan svalnat dax att hugga in ha det gott


Kajsa

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, soppa är så gott! Vi gör det alldeles för sällan, kanske mest för att barnen alltid ska knorra om det serveras soppa. Men finns det något godare en blåsig höstdag än att tända ljus och sätta sig ner med en skål rykande het soppa?!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej
    Soppa äter man alltför sällan .en underskattad maträtt .men hur god som hellst med ett gott bröd till .
    Ska genast hälsa henne och tacka från dig

    Kram Ewa

    SvaraRadera